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About us

Providing professionality for passengers

dirittodivolo.it è il portale di assistenza specializzato nel rimborso voli per passeggeri ed operatori turistici. Il nostro team- composto da decine di legali in tutto il territorio nazionale – è specializzato in legislazione turistica, in particolare nei casi di ritardo volo, cancellazione volo, negato imbarco, overbooking, smarrimento bagaglio, ritardo consegna bagaglio o danneggiamento bagaglio. Siamo presenti ormai in tutte le principali fiere ed eventi del settore turistico per offrire la nostra professionalità per il rimborso voli per passeggeri ed operatori turistici. Il team, inoltre, è a disposizione di Agenzie di Viaggi e Tour Operator per fornire assistenza legale.

Delayed or Cancelled flight

In such cases you could be entitled to get money compensation from 250 € to 600 €, depending on the distance of your flight.

Lost or damaged luggage

In case of luggages issues you could get the refund of your documented expenses and also a compensation up to 1.100 euros.

Overbooking, denied boarding

The term overbooking refers to the situation of accepted reservations on a flight beyond the number of seats available on the aircraft. If you face a denied boarding, you can get up to 600 euros.

Faq

Know more about our services

Who are you and what is your mission?2023-07-25T20:56:41+02:00

Siamo un portale di assistenza per passeggeri ed operatori turistici specializzati nel trasporto aereo.

I servizi che offriamo si avvalgono della collaborazione di professionisti con una consolidata esperienza nel settore turismo e trasporti: siamo in grado di farti ottenere, nei casi in cui ne hai diritto, il risarcimento o il rimborso cui hai diritto per aver subìto un disservizio durante un trasporto aereo (ritardi e cancellazioni, mancata assistenza, negato imbarco, overbooking, smarrimento, ritardo, o danneggiamento bagaglio).

I nostri legali porteranno avanti la procedura salvo che il problema al suo volo si rivelasse in seguito dovuto da certificate circostanze eccezionali (come ad es. maltempo grave e/o scioperi di enti terzi rispetto alla compagnia aerea ed al suo personale).

L’obbligazione dei nostri legali è di mezzi e non di risultato.

Inoltre i legali di dirittodivolo.it si riservano in ogni momento la possibilità di non accettare la pratica per qualsiasi motivo e di rinunciare all’azione ed all’incarico nel caso di sopravvenute circostanze di ogni genere.

Quanto costa il servizio?2024-08-26T11:17:38+02:00

Nessun anticipo richiesto richiesto al cliente! Il nostro compenso viene ottenuto solo in caso di successo ed ottenimento del risarcimento/rimborso/compensazione pecuniaria in favore del cliente. La percentuale richiesta al cliente sarà del 25%+iva solo in caso di successo. VINCIAMO INSIEME!

Dal giorno 26 luglio 2023 il nostro servizio, a causa delle recenti riforme normative ed in particolare in tema di trasporto aereo, non potrà più essere gratuito.
Tutti gli incarichi accettati fino al 26 luglio 2023 seguiranno la precedente policy.
Nessun anticipo verrà richiesto ai nostri clienti. Verrà applicata una percentuale del 30%+iva sul risarcimento/rimborso/compensazione pecuniaria ottenuti. Il tuo successo è il nostro successo.

Nel caso di mancato ottenimento del risarcimento/rimborso/compensazione pecuniaria ci faremo carico di tutte le spese dei nostri legali da noi sopportate e nulla sarà richiesto al cliente in tale ultimo caso per l’attività comunque svolta.

In which cases can i make my claim?2022-05-18T11:21:24+02:00
You are entitled to money compensation or refund in case of delayed flight, cancelled flight, overbooking, denied boarding and issues with luggages. Do not hesitate to contact us also for past cases in the last two years, you can be still in time to make your claim.
Which flight companies are included to make my claim?2023-07-25T18:23:33+02:00

Tutte quelle che hanno una sede, anche secondaria, registrata presso le camere di commercio in Italia.

Flight company denied my first claim. What can i do?2022-05-18T11:22:10+02:00
Ignore what they said, try to contact us first and let’s see which are your rights in your particular case. Once you are back home contact us with our phone numbers or send your claim with our site contact form.
Which documents do I need to start my claim?2023-07-25T18:22:59+02:00

Boarding pass or reservation mail with the details of the flight. In case of issues with luggages we also need the claim in the Lost and Found office and the receipt of the expenses.

Il tutto oltre alla documentazione da firmare per l’accordo con Noi e tutta la documentazione prevista dalla legge in materia.

What should I do after I sent the papers for my claim?2022-05-18T11:22:35+02:00

Nothing more! You have just to wait the time of procedure and you can always ask for any update.

Nessun anticipo di spesa verrà richiesto ai nostri clienti.
Verrà applicato un compenso in percentuale del 25%+iva sul risarcimento/rimborso/compensazione pecuniaria effettivamente ottenuti.
Il tuo successo è il nostro successo.
Nel caso di mancato ottenimento del risarcimento/rimborso/compensazione pecuniaria ci faremo carico di tutte le spese dei nostri legali da noi sopportate e nulla sarà richiesto al cliente in tale ultimo caso per l’attività comunque svolta.
Inoltre i legali di dirittodivolo.it si riservano in ogni momento la possibilità di non accettare la pratica per qualsiasi motivo e di rinunciare all’azione ed all’incarico nel caso di sopravvenute circostanze di ogni genere.

For any further requests please email us:

Testimonials

Our clients tell us their stories

Passengers helped by dirittodivolo.it were asked to tell their stories. Check it out or:

“I was happy to have landed in the US from y holiday but once arrived at luggage claim,i realised that it was lost! I spent the whole holiday without a suitcase with all my necessarybelongings. The luggage was sent back only when i went back home. I found on the webdirittodivolo.it, in two months i received the refund of expenses and also an additionalcompensation”.
Giovanni, Torino

“Our group had a combination of flight to Mexico. Because of the delay of the first flight we missed the connection. We were forced to miss the first night of holiday and night accomodation previously paid. We emailed dirittodivolo.it and we got both six hundred euros compensation each and also refund of the cost of the lost night in the hotel. Excellent service and without any cost for us, recommended!”

Stefano, Milano

“I was ready for our trip to New York but on the eve of departure our flight was cancelled. My husband and I received refund of the cost of flight and also 600€ compensation each. Thanks to dirittodivolo’sproffesionals, we have received a great legal service and all for free for us”

Daria, Roma

“We were ready for the start of our holiday but all started very badly: our flight had five hours delay! We were forced to lose our first holiday evening. Thanks to dirittodivolo.it we got money compensation at no cost for us”

Paolo, Napoli

“I planned to spend a weekend with three friends in a popular italian park. Once we arrived in airport we were noticed by the screens that our flight was hugely delayed. A shame when you have little time available for your holiday and you just want to relax. Once back home we emailed dirittodivolo and, in just few days, we managed to get 250€ money compensation”.

Manuel, Ravenna

“I was with my two daughters at the airport to return to Catania and we were forced to wait ten hours due to the delay of our flight. Fortunately in a few weeks we go our money compensation thanks to dirittodivolo.it. No expenses for us and no commissions on our refund!"

Emma, Catania

“I work in Frankfurt and once a month i go back in italy. I was noticed of the cancellation of my flight only when i reached the airport on the day of departure. I was very upset but thankfully i found dirittodivolo.it on web and they helped me to have my money compensation and flight refund”.

Roberto, Francoforte

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